Starší automobiloví fanoušci už na slavné duely Senna – Prost možná pozapomněli a ti mladší o nich mají povědomí pouze z knížek. Přitom v osmdesátých a na počátku devadesátých let právě tato jména rozdělovala svět automobilových závodů na dvě poloviny a neúprosné souboje těchto dvou pilotů, které někdy šly i za pravidla fair play, byly skutečným kořením formule 1. Dokonce i v sezonách 1988 a 1989, kdy spolu tihle nesmiřitelní soupeři jezdili v jediném týmu.
Na to, že bychom se s těmito jmény měly ještě někdy na závodních okruzích potkat, by ale na začátku tohoto století nikdo nevsadil ani pětník. A že by si to snad tahle jména mohla mezi sebou ještě někdy rozdávat na závodních tratích, o tom už by se žádný jen trochu zasvěcený člověk ani nehodlal bavit. Vždyť Senna své nepovedené manželství už po roce ukončil bez jakýchkoliv potomků, zatímco starší Prostův syn Nicolas ještě ve svých 20 letech studoval v New Yorku finance a o nějaké závodění nejevil pražádný zájem. A ejhle: koncem loňského roku se Sennův závodící synovec Bruno nechal slyšet, že věří svému vstupu do F1 v sezoně 2009 a někdejší Sennův týmový kolega i přítel Gerhard Berger - dnes spoluvlastník stáje Toro Rosso - se nijak netají tím, že by ho rád uvítal ve svém týmu. A Nicolas Prost? Ten už letos bojuje o španělský titul ve formuli 3! Takže jejich souboje na závodních tratích, už najednou zase až tak velkou utopií nejsou. Život někdy prostě tropí hlouposti... Z brazilské strany má tuhle absurditu na svědomí Bruno Senna Lalli, 23letý rodák ze Sao Paula a synovec trojnásobného mistra světa, žijící dnes v Londýně se svou sestrou Biancou, která mu dělá mu manažerku. V deseti si to sice se strýcem rozdal na rodinné farmě za volantem motokáry, ale to bylo všechno, co mohl Ayrton Senna pro jeho kariéru udělat. Půl roku poté, už byl totiž pouze legendou... Bruno, jehož otec se zabil na motocyklu, se ve světě automobilových závodů objevil docela pozdě. Až v sezoně 2004, kdy mu bylo téměř 21. Na britských ostrovech tehdy zkusil školní formuli BMW, v šesti závodech získal šest bodů a jeden závod absolvoval i s dvoulitrovou formulí Renault v asijském Formula Renault Challenge, kde dojel třetí. Mimo slavného příjmení, prostě nic moc. Jenže předloni přestoupil do týmu Double R (v tom dnes jezdí Josef Král) i do F3 a výrazně si polepšil: v 21 závodech získal 75 bodů, tři pódia a jedno pole position, což v šampionátě stačilo na na 10. místo. A loni přišel další skok. Se svou dallarou viděl v pěti závodech šachovnicovou vlajku jako první, devětkrát měl šanci si vyskočit na bednu, a to ho v britském mistrovství F3 vyneslo na třetí příčku. A když navíc stačil vyhrát i tři závody F3 v Austrálii a být sedmý při Masters F3 v Zandvoortu, dostal letos šanci postoupit až do podhradí F1 - do seriálu GP2. Na tomhle posledním stupínku před F1 pak na sebe před zraky manažerů GP týmů stačil upozornil hned v zahajovacím podniku, uprostřed bahrajnské pouště. Takže to vypadá, že Sennu, který nedávno testoval i nový monopost formule Masters (ten by měl představovat dalšího z rivalů F3), bychom za čas mohli opravdu vidět i v monopostu F1. A v docela jiném, než dosud: zatím se totiž občas při různých marketingových akcích prezentuje ve žlutém Lotusu svého slavného strýce... Nicolas Prost (25), žijící ve švýcarském La Muraz nedaleko Ženevy, je sice z trochu jiného těsta, ale co se závodění týče, také on začal hodně pozdě: do závodního vozu (formule Campus) se nasoukal až poté co dostudoval a začal se živit jako finanční analytik jedné soukromé ženevské banky. V závodění nijak moc nevynikal a málokdo mohl mít dojem, že by se snad potatil. Ke svému oblíbenému jezdci (Jarno Trulli) měl na kilometry daleko a mnohem víc byl viděn, jak lyžuje (což umí) nebo hraje golf. Nikoho proto neudivilo, že trvalo celé tři roky, než doputoval do francouzského šampionátu F3 a národního sériálu vozů GT. Předloni ale najednou začal vystrkovat růžky: ve francouzské F3 byl desátý a zkusil si i jeden závod ve World Series (3.5 Renault). Loni se dokonce začal šplhat i na pódia: byl čtvrtý ve španělském mistrovství F3 (jedna výhra a sedm pódií) a dočkal se tam i titulu Nováček roku. Takže letos je jeho záměr vcelku jasný: chtěl by v týmu někdejšího pilota F1 Campose španělskou F3 vyhrát a upozornit na sebe i při pro Francouze tak důležité 24hodinovce v Le Mans, kde bude startovat s vozem Saleen. Nezdá se ale, že by syn čtyřnásobného mistra světa bral svou automobilovou závodní kariéru zase tak vážně a cílevědomě, jako právě Bruno Senna. Spíš to vypadá, že automobilové závodění je pro nenápadného Francouze, jehož můžete v civilu potkat za volantem vozu Subaru Impreza, jenom jednou ze zajímavých variací na téma jak trávit život. A ne zrovna životním cílem. Ale kdo ví. Život jak víme opravdu tropí hlouposti a právě tohle duo je toho docela slušným důkazem... |