Ferrari by se mohlo v Bahrajnu vrátit na vrchol
Ferrari by se mohlo v Bahrajnu vrátit na vrchol
Ačkoliv se v Malajsii očekávala podobná dominance Ferrari jako v Austrálii, ve skutečnosti nastal pravý opak a celému poli dominovaly vozy McLaren. V Sepangu mělo na tento výsledek Ferrari vliv několik faktorů a je možné, že se ani jeden z nich nebude v Bahrajnu opakovat.
První chybou Ferrari bylo, že v pátečních volných trénincích na rozdíl od McLarenu vyzkoušeli Felipe Massa a Kimi Räikkönen měkčí směs pneumatik pouze minimálně, ačkoliv v závodě byla použitá v prvních dvou stintech. Ferrari tedy zřejmě až moc spoléhalo na data z testů z týdne předcházejícího VC Malajsie a málo otestovalo měkčí směs za aktuálních podmínek.
Další potíž nastala u motoru Kimiho Räikkönena, který po problémech s chlazením v Austrálii nebyl v optimálním stavu a tak došlo na určitá omezení. Podle serveru Automoto365 omezili inženýři Ferrari na většinu závodu maximální otáčky motoru na 17500 ot./min., zatímco za normálních okolností by Fin mohl točit svůj motor na 19000 ot./min.
Podle stejného zdroje lze podobné omezení přirovnat ke ztrátě 70 - 80 koňských sil. Kvůli dlouhým rovinkám na trati v Sepangu byli technici nuceni na voze snížit přítlak, aby Räikkönen netrpěl významnou ztrátou maximální rychlosti a nestal se tak na dlouhých rovných úsecích snadnou kořistí pro své soupeře. To se sice povedlo, ale samozřejmě za cenu ztráty přilnavosti v zatáčkách, hlavně v těch rychlých. V Bahrajnu budou mít oba piloti nový motor a budou disponovat plným výkonem.
V Bahrajnu se také odehrál poslední předsezónní test, ve kterém dominovalo Ferrari na čele s Felipem Massou. Ovšem jak konstatoval samotný Massa, McLaren od té doby významně pokročil. Piloti Ferrari si budou také muset dávat pozor na start do závodu, protože v Malajsii se jim ve srovnání s McLareny, které byly dokonce těží kvůli většímu množství paliva, vůbec nepovedl.