FIA testovala zpětná zrcátka
FIA testovala zpětná zrcátka
Stížnosti na jezdce předjížděné o jedno či více kol patří k běžnému dění ve Formuli 1. Snad v každém závodě jsou vidět u pilotů jezdících na čele závodu gestikulace vůči kolegům, kteří jim uvolňují místo na zákládě modrých vlajek. FIA se mj. proto rozhodla, že otestuje funkčnost zpětných zrcátek na letošních vozech. Test byl odůvodněn také tím, že se čím dál tím více rozšiřuje nestandardní uchycení zrcátek na bočnících, které nahradilo tradiční fixaci na okrajích kokpitu. Test provedený FIA spočíval v tom, že si její zástupce vzal papír, napsal na něj číslo a stoupl si deset metrů za vůz. Pilot posazený ve voze pak musel být schopen toto číslo přečíst. Zatímco například Mark Webber takový test vítá, jiní jezdci poukazují na to, že je velký rozdíl mezi testem provedeným v klidu na místě a mezi reálným fungováním zrcátek na vibrujícím voze v rychlosti 300 km/h. Red Bull také zkoušel uchycení zrcátek na bočnících, kvůli vibracím je však přesunul zpět ke kokpitu. Podle jezdců nemají zpětná zrcátka zas až tak zásadní bezpečnostní význam, jedním z důvodů je také to, že žádný test zpětných zrcátek nezabezpečí jejich používání jezdcem. Jedním z týmů, který má zrcátka uchycené na bočnicích je Renault. Giancarlo Fisichella řekl, že v původní verzi měl vůz problém s vibracemi u zrcátek, ale že provedené změny vše vyřešily a nyní je s nimi spokojený. |