GP Bahrajnu: Co všechno potřebují týmy během závodního víkendu?
GP Bahrajnu: Co všechno potřebují týmy během závodního víkendu?
Po vyčerpávájící velké ceně v Sepangu si týmy Formule 1 sbalily svých „pět švestek“ a nyní čelí logistické výzvě – dostat se včas do Bahrajnu, aby mohly ve čtvrtek započít přípravy na závod, který se pojede o tomto víkendu… Množství zavazadel je ohromné... Každá z jedenácti stájí cestující do Království Bahrajnu si s sebou přinese 50 až 80 zavazadel, obsahujících až 40 tun vybavení. Z této celkové hmotnosti zaberou přes 30 tun samotné mechanické prvky vozů Formule 1 – včetně tří šasi, motorů, náhradních dílů, nástrojů, kol a vybavení boxů. Zbytek bude tvořen značkovým a mimořádným vybavení garáží, dokonce i náčiním, které využívají šéfové týmu! Pak konečně přichází telemetrie a počítačové vybavení. Bez počítačů to nejde... Závodění ve Formuli 1 má velice specifickou informační superdálnici. Během závodního víkendu v Bahrajnu tam bude mezi jedenácti týmy používáno přibližně 180 velkých počítačů a 300 laptopů, dodaných napájecími kabely o délce přes 3,5 kilometru a na předávání dat se nasadí přes 5,5 kilometru dlouhé vedení. Samotní členové týmů – celkově asi 1200 – bude vybaveno 1100 přenosnými vysílačkami. No jo, i pít se musí... V horkém podnebí Bahrajnu budou týmy Formule 1 také potřebovat udržet své zaměstnance svěží a hydratované. Tudíž bude v boxové uličce vypito téměř 37 000 litrů minerální vody a nealkoholických nápojů. Také autíčka potřebují nakrmit... Navíc bude na mezinárodní okruh v Bahrajnu doručeno odhadem 15 000 litrů paliva od různých dodavatelů, aby byly uspokojeny nároky jejich týmů. A vůz Formule 1 spotřebuje za celou svou jízdu ve Velké ceně Bahrajnu od prvních kol v pátečních volných trénincích až po šachovnicový praporek a dokončení nedělního závodu v rozmezí až 500 litrů benzínu. Nicméně motor Formule 1 je dokonce o více než 20 procent účinnější ve využití paliva pro výkon než nejekonomičtější malé auto. Mimoto vedení světového motoristického sportu – FIA každý rok zasadí dostatek stromů. A tento kolotoč zdaleka nekončí... A co po tomto nedělním závodě v Bahrajnu? Těchto jedenáct týmů si opět zabalí všechno své vybavení a začnou přípravy na španělskou velkou cenu, která je plánována na 11.-13. května. |