Nové měření ohebnosti podlah přinutilo všechny týmy ke změnám
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se ani po prvním zpřísnění měření nezbavila podezření, že se některé týmy stále snaží pravidla obcházet. Proto se rozhodla, že podlaha vozu bude při testech vystavena tlaku 2000 Newtonů, místo původních 500 N. Zatímco v Malajsii nepanovala jednoznačná shoda na tom, kdo všechno musel své vozy upravit, nové měření podle všeho přinutilo ke změnám tentokrát úplně všechny stáje. Šéf inženýrů Hondy Jacky Eeckelaert k tomu řekl: "Všichni museli vyztužit nebo zesílit své podlahy přidáním dalších vrstev karbonu. Znamená to navýšení váhy, ale díky tomu, že to je na spodní části vozu, to není až tak špatné. Nové testy představují slušný tlak, takže všichni museli určité úpravy provést. A ano, my jsme to museli upravit také." Nutnost úprav potvrdil i technický ředitel Williamsu Sam Michael: "Týmu budou určitě muset o něco zvednout vůz a to ovlivní optimální nastavení. Ale nepředpokládám, že by to způsobilo významné změny v pořadí, protože každý tým bude muset na svém voze nějaké změny provést. Nebude to jako v Malajsii, kde některé týmy musely provést úpravy a některé ne." Vliv na pořadí týmů podle výkonnosti v této změně nespatřuje ani Mike Gascoyne ze Spykeru: "Odpružené uchycení bylo celkem standardním řešením. Všichni to dělali, ale některé týmy v absurdní míře." "Ale stále si nemyslím, že by to mělo velký dopad na výkonnost. Světlá výška vozu se bude muset vpředu zvednout a většina lidí akorát nahradí pružinu pevným uchycením." |