Během dnešního pátečního volného tréninku v Sepangu se objevilo na trati celkem dvacet čtyři pilotů. Všichni podali hlášení, jak pokročili v přípravách na Velkou cenu Malajsie. Čas v závorce u každého z jezdců značí jeho nejlepší dosažený čas z obou částí dnešních tréninkových jízd. 1. Felipe Massa, Ferrari (1:34.972) „Když všechno zvážíme, můžeme říct, že to byl fajn den. Vyzkoušeli jsme pro nás dostupné oba druhy pneumatik a také jsme zkusili různé změny nastavení vozu F2007, počínaje základem toho, co jsme se naučili na této trati během testů z minulého týdne. Samozřejmě máme toho na paměti stále ještě hodně kolem kvalifikace i závodu, ale víkend měl pozitivní začátek. Doufám, že můžeme takto pokračovat!“ 2. Fernando Alonso, McLaren (1:35.220) „Tým tady testoval minulý týden, kdy byla většina prací na nastavení dokončena, takže jsme měli slušný základ pro dnešní trénink. Máme teď pár dat navíc, na která se přes noc podíváme, ale všechno šlo tak, jak se čekalo. Nějaký čas jsem strávil pouze tím, abych si opět na Sepang zvykl, jelikož jsem minulý týden netestoval. Nicméně nekonala se žádná překvapení a skutečně mě tato trať baví.“ 3. Lewis Hamilton, McLaren (1:35.712) „Toto je moje první GP Malajsie, ale během testů z minulého týdne jsem trať dobře poznal. Horko a vlhkost jsou takové, jak jsem očekával a kvůli čemu jsem trénoval. Dnešní trénink byl docela přímočarý a udělali jsme další kroky. Podmínky na okruhu se neustále mění, což vytváří výzvu pro hledání správného vyvážení. Těším se na zítřejší kvalifikaci.“ 4. Kimi Raikkonen, Ferrari (1:35.779) „Byl to přiměřeně slušný den, ačkoli nejsem úplně spokojen s nastavením mého vozu. Pořád musíme najít ta správná nástavení, podobné těm, která jsme měli v testu minulý týden. Přes to co jsem řekl stále věřím, že můžeme bojovat o první místo jak v kvalifikaci, tak v závodě, ačkoli v tuto chvíli je těžké mít o celé situaci jasný obrázek. Rozdíl mezi oběma směsmi? Nevalný, zejména když jde o konzistenci časů na kolo.“ 5. Giancarlo Fisichella, Renault (1:35.910) „Pro mě to byl docela běžný pátek a podařilo se nám odjezdit mnohem více, než v Austrálii, což je dobrý začátek. Vyvážení auta není tak špatné, ale schází nám přilnavost a to znamená, že vůz je nervózní a nestálý pro řízení. Horké podmínky samozřejmě vždy značí nížší úroveň přilnavosti, ale dnes to bylo těžké, zejména protože jsm posledních pár dní klátila chřipka. Ale pevně věřím, že v neděli to bude v pohodě.“ 6. Heikki Kovalainen, Renault (1:36.106) „Byl to pro mě skutečně slušný pátek, zejména ve srovnání s první tréninkovým dnem v Austrálii. Po testu z minulého týdne bylo dnes fajn dokončit dalších šedesát kol a dále se sladit s okruhem. Co se týče ovladatelnosti vozu, bylo to celkem jako v poslední den testu – vyvážení nebylo tak špatné a zlepšil se ve shodě s podmínkami na trati, pouze jak se stalo u všech jezdců. Horko tady ztěžuje život a bude to dlouhý, náročný závod, ale po testu se cítím dobře připraven. Pokud jde o konkurenceschopnost, opravdu nevíme jak si v tento okamžik stojíme, jelikož nemůžeme vědět, co dělají ostatní týmy. Ale zítra se obrázek stane jasnějším.“ 7. Nico Rosberg, Williams (1:36.308) „Našli jsme během těchto dvou dnešních částí pár rozumných nastavení, ale je těžké říct, kde se skutečně v tuto chvíli nacházíme. Budeme vědět o něco více zítra po posledním volném tréninku.“ 8. Mark Webber, Red Bull (1:36.522) „Dnes ráno jsme splnili náš program podle plánu, ale odpoledne jsme měli několik problémů během jízd, což opravdu příliš nepomohlo. Nicméně jsme absolvovali většinu programu. Bylo by pěkné odjezdit dnes odpoledne o něco více, ale tak už to chodí. Nejsem si jist, v čem byl problém, který jsme měli na konci druhé části.“ 9. Jarno Trulli, Toyota (1:36.597) „Od samotného počátku dne jsem se trápil, takže se na to v dnes večer budeme muset podívat. Časně měla trať málo přilnavosti a klouzal jsem se po všech čtyřech kolech. Vůz byl nestálý a neodpovídal změnám nastavení, které jsme provedli. A zatímco se trať zlepšovala, se stejným nastavením to šlo dokonce hůře. Takže se děje něco podivného a teď potřebujeme vyšetřit proč. Nicméně mám rád tuto trať a vždycky jsem tady podával docela slušné výkony. Počasí je proměnlivé a naše předpovědi říkají, že během tohoto víkendu možná ještě uvidíme nějakou tu bouřku.“ 10. Alexander Wurz, Williams (1:36.621) „Dnes jsme jezdil pouze odpoledne a auto se chovalo velmi odlišně od toho, jak tomu bylo v testu z minulého týdne. Takže jsme museli udělat hodně práce, abychom našli výkon, který jsme měli minulý týden. Stále nejsme úplně spokojeni, ale zítra máme trénink na to, abychom si polepšili od toho, kde se nacházíme.“ 11. Robert Kubica, BMW Sauber (1:36.717) „Dnes jsme měli mnoho problémů. Některé jsme byli schopni napravit ve druhé části tréninku, nicméně je stále hodně práce, abychom dali do pořádku ten zbytek.“ 12. Ralf Schumacher, Toyota (1:36.760) „Byl to přijatelný den a dobrá příprava pro zbytek víkendu. Panuje tady samozřejmě horko a podmínky tlačí jezdce k samotné hranici. Ale horko mám rád a testování z minulého týdne bylo dobrou přípravou pro víkend. I přesto, že tady jezdilo tolik aut, okruh měl dnes pořád malou přilnavost. Nicméně jsme prošli naším pracovním programem bez problémů. Trať nám vyhovuje a také pneumatiky fungovaly dobře. Soudit skutečný výkon po prvním závodě je obtížné, ale naším cílem dostat obě auta do první desítky a doufejme, že získáme více bodů.“ 13. Nick Heidfeld, BMW Sauber (1:36.862) „Ještě nejsem se svým vozem spokojen. Zejména na začátku tréninku nebylo vyvážení vůbec dobré a auto se obtížně řídilo. Ačkoli později jsme udělali krok správným směrem, je stále spousta práce.“ 14. Kazuki Nakajima, testovací pilot, Williams (1:36.885) „Dnes dopoledne jsem byl se svým výkonem spokojen, až na chybu, které jsem se dopustil, když jsem měl hodiny. Díky týmu, který vůz opravil, takže jsme mohli před koncem odjet několik kol navíc. Zpočátku jsme se trápili s vyvážením auta, nicméně během tréninku jsme se zlepšili a myslím, že podnikneme několik kroků, abychom se dostali do druhé a třetí části. Jednou jsem tady byl s vozem GT, ale dnešek jsem si skutečně užíval - je to výzva, několik sekcí jako stvořených pro útok a pak několik ošidných míst, ale velmi zábavný.“ 15. David Coulthard, Red Bull (1:37.203) „Dnes odpoledne byl problém s povolením brzdového pedálu ve sloupku řízení mého vozu, což znamenalo, že jsme museli provést během této části některé úpravy. Z nějakého důvodu to bylo proměnlivé, takže jsme přišli o nějaký ten čas a důvěru v jeho seřízení. Také byly nějaké potíže se senzory, které trochu ovlivnily výkon. Podmínky na trati se zdály být docela hodně podobné těm, když jsme tady minulý týden testovali.“ 16. Takuma Sato, Super Aguri (1:37.282) „Myslím, že dnešek byl složitý. Tím, že jsme minulý týden dokončili slušný test, jsme přijeli zpátky pozitivně naladěni, ale dnes dopoledne jsme se skutečně trápili. Když jsem se podíval na ostatní, myslel jsem si, že podmínky na trati nejsou tak špatné. Ale pouze jsme nemohli dostat více přilnavosti. Odpoledne jsme zkusili mírně odlišný přístup a zdálo se, že vůz funguje lépe než dopoledne, z čehož jsem měl radost. Ale stále si myslím, že máme pro zítřejší část hodně práce.“ 17. Jenson Button, Honda (1:37.578) „Dobrá, opravdu perný den ve snaze najít vyvážení. Zpočátku byl okruh velmi zaprášený, ale jak se trať během dne zlepšovala, byli jsme schopni pracovat na autě více. Avšak faktem zůstává, že odtamtud, kde chceme být, jsme ještě hodně daleko.“ 18. Sebastian Vettel, testovací pilot, BMW Sauber (1:37.837) „Měl jsem bezproblémové dopoledne. Mým úkolem bylo porovnání obou odlišných specifikací pneumatik a získali jsme spoustu dat. Toto je pro mě nová trať a přišla mi rozlehlá a relativně složitá na učení. Obzvlášť v zatáčkách číslo deset, jedenáct, třináct a čtrnáct nebylo snadné najít správnou stopu, ale zvykl jsem si na ni celkem rychle.“ 19. Vitantonio Liuzzi, Toro Rosso (1:37.855) „Přišli jsme na několik vylepšení na voze v pomalejších sekcích, kde auto začíná reagovat docela pěkně. Vyzkoušeli jsme různé mechanické změny, které zdá se fungovaly. Jak jsme již letos několikrát řekli, pořád platíme cenu za to, že jsme v zimě mnoho netestovali. Nicméně jsem si jist, že příchod Giorgia Ascanelliho nám přinese plus a spoustu informací a tak si myslím, že bychom měli být schopni pokročit vpřed docela brzy.“ 20. Anthony Davidson, Super Aguri (1:38.334) „Byl to pro mě obtížný den. Celý den jsem nemohl najít vyvážení vozu a tak doufejme, že to můžeme pro zítřek zlepšit. Vůz se nechoval tak, jako při posledním zdejším testu během minulého týdne, takže je to trošku matoucí. Ale Taku měl slušný den a dokázal, že auto má stále rychlost, jakou jsme měli v Melbourne. Takže je pouze na mně a na inženýrech na tom přes noc zapracovat a získat pro zítřek příznivé vyvážení.“ 21. Adrian Sutil, Spyker (1:38.419) „Nejdříve to bylo obtížné, jelikož jsem se musel okruh naučit a tím, že jsme neměli žádná data z testování v minulém týdnu, bylo celkově docela těžké najít dobré vyvážení. Ale nakonec se nám podařily docela rozumné časy a v druhé části se nám dařilo lépe. Doladili jsme nastavení a výkon auta s tvrdšími pneumatikami a získali jsme asi vteřinu. Při posledním výjezdu jsem přehodil na měkkčí směs, ale bohužel jsem měl žlutou vlajku v mém nejrychlejším kole a ztratil jsem asi tři desetiny. Pořád to byl přiměřený čas, pouze 2.6s za maximem, ale myslím, že zítra se můžeme zlepšit a nechat pár aut za sebou.“ 22. Scott Speed, Toro Rosso (1:38.650) „Podmínky na trati se zdají být podobné těm z testu během minulého týdne, takže z tohoto úhlu pohledu žádná velká překvapení. Jsem rád, že jsme měli příležitost testovat, protože dnes jsem neměl moc náležitých jízd. První výpadek dopoledne, musel jsem jet s náhradním vozem, protože dnes ještě nebyl předtím použit a to znamenalo obvyklé napěchování se do nového auta, jako nastavení pedálů a jezdecké pozice. Poté jsem si musel dát do pořádku svůj vlastní závodní vůz, takže jsem opravdu řádně jezdil jenom na konci druhé části. Na první pohled je moje zdejší předpověď stejná jako v Melbourne, to znamená, že máme stále docela malou rychlost.“ 23. Rubens Barrichello, Honda (1:38.713) „Jednoduše je to ten případ, kdy jsme měli velmi špatný den. Ke konci dne to, kde jsem, je samozřejmě nesmírně frustrující. Nebyli jsme schopni zlepšit záležitosti ohledně stability brzd které máme, takže vše co mohu říct je, že se potřebujeme podívat na to, co jsme se dnes naučili a pokusit se najít řešení, které nás může dostat zpátky tam, kde jsme byli během testu v minulém týdnu.“ 24. Christijan Albers, Spyker (1:39.807) „Přišlo nám složité najít slušné nastavení a dosáhnout rozumného času, takže dnes večer musíme prostudovat data jak z vozu, tak také ohledně mého jezdeckého stylu. Nejdůležitější je najít správné vyvážení, což jsme dnes nemohli udělat. Je škoda toho píchnutí, jelikož jsem nedostal šanci jet na měkké směsi, což možná udělalo rozdíl.“ |