Renault podobně jako Honda nezná příčiny svých problémů
Renault podobně jako Honda nezná příčiny svých problémů
Úřadující mistr světa tým Renault byl v prvních dvou závodech sezóny natolik vzdálený od úplné špičky, že to zatím pro Francouze nevypadá na možnou obhajobu titulu. Jsme teprve na začátku sezóny, nicméně podle dosavadních výsledků se zdá, že si to o titul rozdají stáje Ferrari a McLaren. I když na tom Renault není výkonnostně zdaleka tak špatně jako Honda, spojuje tyto dva týmy prozatímní neschopnost odhalit příčiny současných problémů. U Renaultu se delší dobu hovoří o tom, že velký podíl na ztrátě rychlosti má zřejmě přechod z pneumatik Michelin na Bridgestony. Šéf inženýrů Renaultu Pat Symonds přiznal, že příčiny problémů nebyly dostatečně identifikovány: "Zůstává nám mnoho otázek, které si projdeme krok za krokem, dokud vám jako Sherlocku Holmesovi nezůstanou pravděpodobné příčiny." "Víme, že jsme pomalí v rychlých zatáčkách, jak můžete vyčíst z časů na jednotlivé sektory. Ale také nemáme konzistenci. Ale nekonzistentnost vidím u ostatních týmů, dokonce i u těch, které operují s vyšším výkonem. Uvědomujeme si, že něco je hodně špatně, ale zatím nevíme co, i když jsme již některé možnosti eliminovali." Letošní Bridgestony jsou o něco širší než loňské pneumatiky, což se svými dopady na aerodynamiku vozu může být příčinou jistých problémů. S jistotou to Pat Symonds říct nemůže, ale: "Mám podezření, že až najdeme odpovědi, tak to mezi nimi může mít určitý význam." "Je pravda, že jsme ztratili aerodynamický výkon, když jsme tyto pneumatiky nasadili na vůz z roku 2006. Navíc když bylo v minulosti více volnosti v tom co můžete s pneumatikami dělat, tak jsme s nimi hodně testovali v aerodynamickém tunelu, to už se teď ale nedá. Tuto ztrátu jsme získali zpět, ale možná jsme při tom ztratili v jiných oblastech. Dívám se na Hondu a dělám si starosti, jestli to není úplně to samé." "Minulý rok po Brazílii jsme jeli testovat do Jerezu. Myslím, že není příliš pochyb o tom, že náš vůz 2006 byl rychlejší než vůz McLarenu 2006. Přesto když jsme v testu v Jerezu nasadili Bridgestony, najednou byl McLaren 2006 rychlejší než Renault 2006." Mezi Austrálií a Malajsií došlo k určitým změnám v měření ohebnosti podlah, což podle Symondse téměř žádný vliv nemělo: "Ve skutečnosti nám změny, které jsme museli provést, umožnily jezdit s nižší světlou výškou, což by měla být výhoda." |