Snaží se Honda získat Rosse Brawna?
Snaží se Honda získat Rosse Brawna?
Ještě před začátkem sezóny se objevily spekulace o možném nástupu Rosse Brawna do McLarenu s tím, že by v té době již úplně patřil Mercedesu a Ron Dennis by odešel řídit Prodrive F1 Davida Richardse, kde by získal významný podíl. Autosport však nyní přišel s informací, že o Rosse Brawna má velký zájem Honda, resp. šéf stáje Nick Fry. Japonský tým zažívá velmi nepovedený vstup do sezóny a podle všeho za tím stojí nenahrazení Goeffa Willise někým alespoň obdobně kompetentním. Současný technický ředitel Shuhei Nakamoto má totiž zkušenosti pouze s vývojem motoru a se závody motocyklů. Ross Brawn na konci minulého roku opustil Ferrari na roční dovolenou, obecně se má za to, že se chce do Maranella příští rok vrátit na post šéfa stáje. Podle Autosportu však není Brawn s Ferrari nijak smluvně vázán, zřejmě proto se ho nyní snaží získat Nick Fry. Stejný zdroj uvádí, že bývalý technický ředitel Ferrari určitý zájem o Hondu vyjádřil. Za rozhovory s Brawnem údajně stojí Fry, který začal jednat na vlastní pěst, aniž by celou záležitost podrobně konzultoval s vedením Hondy. Šéf stáje Honda Nick Fry tyto zprávy nepotvrdil ani nevyvrátil: "Nemám co k tomu říct," opověděl na dotaz ohledně vyjednávání s Rossem Brawnem. Na druhé straně kvality Rosse Brawna Fry nepopírá: "Myslím, že Ross Brawn by byl pro každý tým přínosem. Ať už bychom to byli my nebo někdo jiný, ale jsem si jistý, že Ross má nějakou dohodu s Ferrari, takže uvidíme." U Hondy se však musí především soustředit na letošní vůz, který je podle všeho od základu špatný. Hovoří se o tom, že tým plánuje postavit B specifikaci vozu, kterou by uvedl během VC Kanady. Jednalo by se o kompletní přestavbu současného RA107. Nick Fry o novém voze řekl, že se teprve musí stanovit rozsah změn vůči současnému autu a dodal: "Pracujeme na slušném množství vylepšení, ale v tuto chvíli se na hodně z nich pracuje v aerodynamickém tunelu." "Je zde samozřejmě určitý limit toho, co se před Kanadou dá stihnout a my se budeme snažit o maximální množství, ale dojde na to pouze pokud to bude fungovat. Nemá smysl dělat změny jenom proto, abychom dělali změny. Musíme pochopit, proč máme problémy které máme a ujistit se, že jsou řešeny správným způsobem." "Měnit díly na voze jenom abychom se cítili lépe není moc konstruktivní, takže nás čeká hodně práce," zakončil Fry. |