Vyjádření týmu BMW před VC Španělska
Nick Heidfeld: „Od Bahrajnu jsem byl během přestávky hodně na cestách – v Lipsku, Mnichově a v Hinwilu. Dále jsem byl ještě na natáčení na Monze, na Nordschleife na Nürburgringu a také v Barceloně na testování. Na Nürburgringu jsem odjel své „vyhlídkové“ kolo ve voze Formule BMW. Byla to zábavné být zpět v juniorském závodním voze, nelze ale srovnávat tento monopost s těmi, ve kterých jsem sám začínal. Za volant Formule BMW se znovu ještě jednou dostanu ve středu před závodem v Barceloně, tentokrát ve Valencii během sportovního souboje s jachtařem Tony Kolbem a golfistou José Manuelem Larou.“ „Řídit Formuli 1 po Nordschleife byl mimořádný zážitek. Velmi mě baví řídit vůz za nejrůznějších neobvyklých situací. Jezdil jsem už s vozem na ledě ve Svatém Mořici, a nyní tu je několik kol na „Zeleném peklu“. Počkám a uvidím, jestli přijde ještě něco dalšího.“ „Samozřejmě, všechny týmy využívají čas pro vývojové práce před prvním evropským závodem. Testy v Barceloně byly také důležité, nicméně počasí bylo dost nepovedené. Neustálé testy zde nicméně přinášejí skutečnost, že všichni jezdci znají tuto trať opravdu do posledního detailu. Je to rychlý okruh, který nabízí několik krásných zatáček.“ „Skutečnost, že se jedná o domácí Velkou cenu mistra světa, dělá závod ještě mnohem atraktivnějším. Byly zde v roce 2006 vybudovány další tribuny, které byli stejně poté naprosto zaplněné. Závodění za takovéto atmosféry je skvělé pro všechny jezdce, nejen pro Fernanda. Profil tratě byl pozměněn, nový sektor je sice méně vzrušující, o to však bezpečnější. Nyní jen doufám v dobrý výsledek k mým třicátým narozeninám!“ Robert Kubica: „Těším se až znovu začneme v Evropě, mým cílem je získat pár dalších bodů během nadcházejících víkendů. Jako všechny týmy Formule 1, známe trať v Barceloně velmi dobře, díky všem těm testů zde. Nicméně trať se od loňska změnila. Poslední dvě zatáčky už nejsou tak rychlé, jak jsme byli dříve zvyklý, což bude mít vliv na nastavení vozu. Před letošním závodem jsme tu měli ještě nějaké další testy. Bylo zde důležité jít správným směrem a najít ideální vyvážení vozu. Máme k dispozici velké množství dat a myslím, že od začátku můžeme být rychlí.“ „Mám rád tuto trať, obávám se ale, že nové zatáčky sebraly okruhu něco z jeho šarmu. Rychlé zatáčky s vysokým přítlakem jsou opravdovým zážitkem ve voze F1. Nyní byly ovšem obě rychlé zatáčky nahrazeny těsnou šikanou, kde jedete pouze 60 nebo 70km/h. Byli jsme v tomto místě trati zvyklí na 260km/h. Tato změna přináší méně zábavy, avšak více bezpečí.“ Mario Theissen, šéf BMW Motorsport „Naše výkony v prvních třech podnicích Světového šampionátu nám připravili velmi dobrý start sezony, a od Velké ceny Bahrajnu jsme intensivně pracovali na vývoji. Naši soupeři dělali jistě to samé, otázkou zůstává, zda se pro rozložení sil posuneme ve výsledcích. Náš cíl je tedy jasný, upevnit si třetí pozici mezi týmy startovního roštu. Circuit de Catalunya je okruh s mnoha odlišnými místy pro vozy, často se zde ukáže, který tým má nejlepší vůz.“ „První závod zpět na evropské půdě bude něco jako druhý start sezony.“ |